Tekstgrootte
In groep 6 krijgen kinderen meer belangstelling voor elkaar en voor de wereld om hen heen.
We proberen deze natuurlijke nieuwsgierigheid te prikkelen en tijdens de lessen de betrokkenheid van de kinderen bij hun eigen leren en de wereld om hen heen te vergroten. In de ochtend besteden we met name tijd aan rekenen, taal, spelling en lezen. De kinderen werken individueel of samen in groepjes. Om de leerstof onder de knie te krijgen gebruiken we verschillende werkvormen: lezen, schrijven, overleggen, redeneren, puzzelen en bewegen.
De middag is voor projectonderwijs en creatieve vakken. Regelmatig gaan die samen. De vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur zijn samengevoegd tot projecten waarin kinderen de leerstof in samenhang krijgen aangeboden. Ze doen kennis op en leren vaardigheden (samenwerken, leren leren, werken op de computer, etc). Hierdoor krijgen ze meer grip op de wereld en bereiden ze zich voor op de toekomst.
Gedurende dit schooljaar worden de kinderen steeds zelfstandiger en mondiger. Ze worden steeds meer kritische bovenbouwers die graag zelf initiatief nemen.