Tekstgrootte
Binnen het team volgen we de onderwijsontwikkeling, bespreken we mogelijke kansen voor de school en leren graag van en met elkaar. We willen zorgen voor boeiend, leuk en uitdagend onderwijs dat zo goed mogelijk aansluit bij de steeds sneller veranderende samenleving.
Onze belangrijkste pijlers voor komend schooljaar zijn:
We willen onze leerlingen meer betrekken bij het leerproces. We geven ze meer verantwoordelijkheid en laten ze zelf ervaren wat er voor nodig is om de doelen te behalen. We hebben nu al ervaren dat het de motivatie vergroot en onderzoeken tonen aan dat dit ook kan resulteren in betere prestaties. Het Jeelo projectonderwijs ondersteunt ons hier in.
Onderwijswetenschapper John Hattie heeft bewezen dat het zichtbaar maken van leren van positieve invloed is op het leerproces. Op de Notenbalk benoemen we in de les duidelijk de (individuele) leerdoelen, gaan we met de leerlingen succescriteria formuleren, geven we feedback aan elkaar en controleren we voortdurend of onze leerlingen begrijpen wat ze leren.
We willen op een positieve en zorgzame manier met elkaar omgaan, op de juiste wijze conflicten kunnen oplossen en zorgen dat onze leerlingen goed voor zichzelf kunnen opkomen. We zullen daarvoor nog meer de methode De Vreedzame School gaan inzetten.
Goed en begrijpelijk kunnen lezen is ontzettend belangrijk. Door het vergroten van je woordenschat begrijp je eerder de betekenis van een tekst en wordt lezen leuk. Het groepsdoorbrekend werken gaan we verder doorvoeren. De deuren van samenwerkende groepen laten we open, waardoor de leeromgeving wordt vergroot. Een leerling kan vaker kiezen voor de plek waar (uitgebreide) instructie plaatsvindt of gaat juist direct aan de slag binnen of buiten het lokaal. De leerkrachten zijn hierdoor in staat om iedere leerling de juiste aandacht, begeleiding en uitdaging te bieden.